tisdag 6 juni 2017

#156

Tisdag och en ny skiss att tolka här hos oss. Jag vet inte hur ni har det men det här är en hektisk tid hemma hos oss. Jag har lite svårt att få till scraptid. Men då är det ju bra att ha dessa skisser som lockar och inspirerar.  Det ska bli spännande att se vad ni hittar på. Massor av cirklar den här veckan igen =)




Min tolkning
Idag har vi haft 9 års kalas för Klara. På de här bilderna från förra året fyllde hon 8...gisses vad tiden går fort. Jag har följt skissen troget. Lite mist i botten och sen cirklar av foton och ett mönsterpapper. Kolla in teamets tolkningar här nere...så fina!!

Teamets tolkningar

Carina
Än en gång en läcker och klurig skiss av Maria och den här gången har jag valt att göra ett kort. Jag har använt min fiskars skärare och skärmall och skurit så mycket jag bara kunde :) Jag tycker att det är så nära skissen man kan komma med enkla medel. Ett CAS kort i min stil.

Ciza

Då svågern fyllde 50 i torsdags och vi firade honom i helgen tänkte jag att varför inte inspireras av veckans skiss.
Att göra manliga kort är inte alltid så lätt till alla och min svåger är inte den lättaste att göra kort till. Men jag blev rätt nöjd. Jag valde att blanda ett redan mönstrat kort med att stansa ut cirkar att klistra på andra utstansade die cuts. :) Och tittar man noga är det en liten drake under Magnus. ;)
För visst är man lastgammal när man blir 50?! ;)

Anna U
Det här blev en riktigt härlig kort-skiss verkar det som, även jag gjorde nämligen ett kort, men jag bytte ut cirklarna mot utstansade stjärnor. Texten har jag lånat av min scrapvän Hannelie och skrivit ut med skrivaren. Hon har designat den själv. Passade bra till mitt studentkort jag gjort på beställning :)

Mahlin78
Den här skissen såg jag bara hexagoner framför mig på. Och så blev det. Jag vet inte om det beror på att jag i förra veckan fick hem dies i formen just hexagoner. En kärlek som redan funnits i 1 år och som jag ser kommer leva länge till. Fotona är tagna under de sista 2 månaderna när jag har skrivit min kandidatuppsats. Det är också den som är anledningen till att jag inte riktigt haft ork eller energi till att scrapa så mycket på sistone. Men nu är den klar och jag ledig :-)

Anna K W

Jag har gjort ett studentkort, och inspirerats av alla cirklar på skissen. Fast dem har jag ju bytt ut mot hexagoner istället. 



Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 12/6 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: