tisdag 29 augusti 2017

#163

Välkommen tisdag!!!

Ny vecka och en ny skiss =) Hemma hos oss har vi kommit in i rutinerna igen med skola och jobb. Jag har också som en rutin att i stort sett varje kväll sitta en stund vid mitt scrapbord. Det är inte alltid det händer så mycket där men då är det så trevligt att ha dessa skisser som inspirerar mig. Jag hoppas att ni också får en liten kick och blir inspirerad. Denna vecka finns det möjlighet att använda flera bilder igen...



Min tolkning

Jag valde att använda två bilder då jag inte hade fler som passade ihop. Jag har stänkt med mist som grund och sen lagt remsor från mönsterpapper i lager under bilderna. Jag hade tänkt använda washitape i ovan och underkant men ramlade liksom över sugrören och tyckte det blev läckert.
En av mina vänner, Åsa, hade skapat en sådan fin layout i blått när jag skulle till med denna och det inspirerade mig =)

Teamets tolkningar

Ciza

Min tolkning blev en LO denna gång där jag ville visa upp vad som för mig är väldens fräckaste byggnad, Eiffeltornet. Som ofta kunde jag inte låta bli att rita sömmar för att få tydligare linjer mellan olika papper.

Mahlin78
Vilken härlig skiss Maria ritat till oss den här veckan! Jag har valt att jobba med ett relativt nytaget fotografi från i somras. Det hade varit gråväder i några dagar och slutligen kom regnet. Men så började himlen ljusna igen. Så framåt solnedgången tog jag med mig kameran till en av mina favoritplatster och fotade spontant under närmare 1 timme. Så jag lät fotots härliga färger styra resten av layouten.

AnnaU
En härlig skiss att tolka och jag har hållit mig nära tycker jag. Papper och dekorationer från sommarens Citrus Twist Kits. Härligt när det ofta går bra att kombinera ihop kiten från dom närmaste månaderna. En layout om när vår yngsta dotter jobbade med farfar ute på gården, glädje och stolthet.

Carina
Så härlig skiss av Maria. Hade lite svårt att komma till skott men tillslut så gick det av sig själv. Det blev en tolkning ganska rakt av med bilder från i sommar när vi testade att göra S´mores. Lite kladdigt men rätt gott :) Jag sprayade med lite mist, rosa och grönt. Använde papper från Simple Stories "life in color". Där det finns mycket läckra papper i härliga färger även om jag valde att använde de lite mera dämpade. Ser fram emot era fina tolkningar!

Anna K W

Jag inspirerades av skissen och av de fina höstfärgerna som kommer nu. Allt det gula i naturen går jag verkligen igång på! Som du ser har jag valt att ta bort några saker från skissen. Den söta fen har jag stansat ut och så har jag målat vingarna med stickles. 

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 4/9 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

1 kommentar:

Sunie sa...

Var lägger man upp bidraget till denna veckas skiss.
Så kul att använda era skissar som inspiration.