tisdag 31 oktober 2017

#172

Så var vintertiden kommen, och mörker omsluter oss. För mig är detta den årstid då jag nästan scrapar som mest. Och då gärna efter en skiss :-) Så välkommen att hänga på och tolka oktobers sista skiss med mig, Mahlin78, och övriga inspiratörer i teamet!



Min tolkning

Jag har helt plötsligt fått en förkärlek till banners/vimplar, vilket jag inte på något vis haft förut. Men nu har jag dem gärna på många av mina alster. Jag har tolkat min egna skiss ganska rakt av, med ett tillägg av lite mer fyrkanter nere vid fotona för att skapa lite mer effekt i alstret. Nu ser jag fram emot din tolkning!

Teamets tolkningar

Anna U 

Jag har tolkat den härliga skissen rakt av. Valde att jobba med mjukt pastellrosa trots att det är två grabbar med på fotot. Tyckte det passade ändå när fotot är svartvitt och det är en layout om den syskonkärlek som finns mellan våra stora barn och dom två små <3 En hyllning till Rickard, världens allra bästa storebror!

Ciza


Happy halloween allihop! :) Direkt när jag såg Mahlin78´s härliga skiss ville jag använda de underbara och supersöta monsterdiesen från Sizzix. De är utstansade i svart cardstock som jag sen färgat in med Distress oxide. En rolig skiss att tolka. Dock är halloweenmönsterpapper jättesvåra att använda utan att det blir för mycket eller plottrigt, men jag tror jag fixade det. :)

Carina
En mycket trevlig skiss som jag har tolkat ganska rakt av förutom att jag valde att ha ett foto. 
Fint foto på två kompisar, Nina och Pepzi. i första snön för oss i år.


Anna KW

Julkort! Ja visst, det är ju dags nu... Jag har bytt ut kvadraterna mot cirklar på mitt kort, och lagt dem ovanpå varann istället för bredvid. Jag gillar skisser som lämnar mycket utrymme åt den egna fantasin, då blir mina tolkningar som bäst.

Maria
Den här skissen lämnade öppet för fritt tolkande =)  Det gillar jag!! Jag valde att göra trianglar istället för vimplar. Jag blev inspirerad av min bordsgranne på en scrapträff som gjorde en sån snygg LO med just trianglar. Annars en enkel layout med bilder från en promenad under hösten förra året. 


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 6/11 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: