tisdag 23 januari 2018

#182

Varmt välkomna till vårterminens första skiss för mig, Mahlin78. Det ska bli så kul att se hur just din tolkning blir! Teamet fortsätter att vecka efter vecka svara för otroligt inspirerande tolkningar av skisserna vi har att tolka och självklart hoppas jag att du som läsare och skisstolkare känner samma sak :-)



Min tolkning

Att följa sin egna skiss är på inget vis lättare än att följa någon annan skiss kan jag lova! Särskilt inte när jag hade helt andra tankar kring skissen när det skapades kontra hur slutresultat blev :-) Men, det är ju det som är tjusningen med att skapa efter en skiss - den ska vara en inspiration! Januari och vinter borde vara en självklarhet, men inte här nere i Kalmar. Så varje gång Kalmarsund börjar frysa på blir också ofta vädret betydligt mycket bättre. Till den här layouten har jag bara jobbat med spillbitar när det gäller de mönstrade papperna. Snöflingorna införskaffades innan nyår och har kommit att bli riktiga favoriter.

Teamets tolkningar

Annzo

Det här var en  lite annorlunda men rolig skiss. Där jag bor har vi just nu faktiskt riktig vinter
med en hel del snö. Än har jag inte hunnit framkalla några bilder från i år men jag rotade
fram ett foto från förra året som jag tyckte passade till mina vintriga papper. Jag har bara
använt ett foto men man kan nog ändå se att jag har följt skissen.

Ciza

Jag blev kär direkt och tänkte att NU ska jag väl lyckas göra en Clean And Simple (CAS) tolkning av skissen. Och jag tycker jag har lyckats.Uttrarna är från MTF Stamps-Otterly love you. Papperna från olika paper pads från Lawn Fawn. Färgläggning med Copics. De blå nyanserna ska symbolisera vatten och de olika djup som kärleken innehåller. Kortet fick min mamma igår när jag kom ner för att ta hand om henne (och även pappa).

Carina

Jag valde att skala ner skissen lite. Mist på vitt CS och sen pappersremsor och washitejp som får representera ränderna på skissen. Titeln syns tydligare i verkligheten trots att det blev svart på svart. Jag tror nog att man ser skissen i min tolkning. Fotot blir tyvärr inte bättre i det ljus vi har idag. Gillar vintern men med tanke på fotograferingen så vill jag har ljusare dagar nu!

Anna KW

Nu är jag så där rebellisk igen. Jag har gjort ett kort med ett foto på, som en mini-layout, som jag ska skicka med posten. Jag har valt att plocka upp färgerna i fotot med de färger jag använt på akvarellpappret som är bakom. Det är dessutom tryckt med bokstäver, som kommer fram när man drar med färg över. Så mycket mer fick inte plats, jag har satt titeln nedanför fotot och tre prälor för att ge mitt kort jämvikt.

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 29/1 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.



Inga kommentarer: