tisdag 2 januari 2018

#nyår

Gott nytt år!!!!

Hoppas ni haft en trevlig nyårshelg. Jag gissar att det är fler än jag som fyllt på bildarkivet under helgerna. Då passar det ju perfekt att tolka vår skiss med några av dem =))
Den här veckan är det jag, Maria, som ritat skissen. Med denna skiss vill jag tacka för mig, det här blir mitt sista inlägg. Jag har hängt med Veckans skiss som inspiratör i många år nu och känner att det är dags att lämna plats för någon ny. Tack för den här tiden!!



Min tolkning
När jag ritade skissen tänkte jag nog mig något annat och det är ju det som är så roligt. Ibland spårar man ur och det blir som det blir. Jag tog ett gammalt alfabet och satte som bakgrund. Sydde över bokstäverna då det nästan inte fanns något lim kvar. En titel och lite dokumentation fick räcka. En enkel Lo men som säger väldigt mycket för mig.

Teamets tolkningar

Mahlin78

Vissa skisser landar med en mycket tydlig idé redan när ögonen faller på skissen första gången. Precis så var det den här gången. Att jag ville scrapa ett större foto visste jag, och gärna med 9 olika foton i ett och samma var jag också på det klara med. Så efter att jag och maken tagit oss runt Långlötleden på Öland så var det avgjort vilka bilder som skulle användas. Bakgrunden är gjord med en stämpel.

Ciza

Jag missade att det skulle vara något inför/till nyår så det blev ett julkort. Jag använde Distress Oxide till de fyllda kvadraterna men fick det inte riktigt som jag ville ha det.  Sen stämplade och embossade jag nio tomma kvadrater som ramar med guld. Till sist stämplade jag nio olika renar.
Merry Christmas har jag också embossat med guld.

Carina

Marias sista skiss var en klurig sak, men jag gillade den. Dock gjorde jag det enkelt för mig och tog ett färdigt papper med rutor som jag satte på ett vitt CS med rosa mist :) Foto på vårat fina Paradisäppelträd när det blommade som bäst på försommaren.

Annzo

Det här är min första tolkning som inspiratör här hos VS. En skiss väldigt olik dom
jag brukar tolka men när jag såg den tänkte jag direkt på att göra en sida till mitt
PL Album. Jag hade inga PL kort som passade till mina foton men jag skar till
några i passande storlek. Blev helt ok tycker jag. Fotografierna är från i somras
när det var en konstutställning i Örebro som heter Open Art.

Anna KW

Min tolkning är en förenkling. Jag försökte göra en pussel-variant först, men insåg snabbt att jag inte hade tillräckligt med inspiration. Jag har gjort ett kort till en liten nyfödd person med glada somriga papper. Rutan med den stämplade texten får representera pusslet på skissen. Jag är så nyfiken på alla tolkningar!

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 8/1 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: