tisdag 1 maj 2018

#196

Sköna maj välkommen!

Idag är det den 1 maj och dom allra flesta är lediga. Skönt. Hoppas att ni hade en riktigt trevlig valborg igår och att ni inte är alltför trötta utan har lite tid och lust att sätta igång med en ny skiss.
Det här blir min tredje skiss och det är faktiskt jätteroligt att tolka sina egna skisser. Prova vettja.



Min tolkning

Det blev en vit bakgrund igen, svårt att låta bli. Jag har stänkt med lite mist för att det ska hända något. Pappren kommer ifrån lite olika leverantörer. När jag var klar tyckte jag att min Lo såg lite tom ut så jag gjorde små streck runt om. Blev en fin inramning tycker jag.

Teamets tolkningar

Mahlin78

Vilken härlig skiss! Jag gillar att mixa runda och raka linjer och hörn, och här fick jag verkligen leka loss. Jag har följt skissen ganska rakt av, men med något tillägg och något bortfall. Fotot är taget för snart 1 år sedan när vi var cyklade dressin i närheten av Tomelilla.

Carina
Jag hade en ganska klar bild av hur jag ville att det skulle bli. Det blev nästan så.
Cirkeln i är en skärfil som jag fick modifiera lite då det inte blev riktigt som jag ville. Stansade ut några fjärilar och räddade det hela. Foto från barnens skolavslutning 2014. Tonåringen har bestämt sagt ifrån från att vara med på bild med ansiktet och det respekterar jag. (Jag har ju originalet med hela han) Lillasyster ser oftast upp till storebror. Det är full beundran :)


Anna KW

Jag har gjort ett kort och plockat några element ur skissen, det blev så plottrigt när jag tog med alla bitarna. Jag har valt att plocka upp cirkeln på skissen genom att färga in en ganska rund yta på min kortbas som bakgrund. Sedan har jag tagit en bit papperssnöre (linjen i övre delen av skissen) och satt tre tags på. Tagsen har jag färgat in med olika distresser men samma mask som bakgrunden, för att hålla ihop kortet. Sist har jag satt en liten Dymo-vimpel nere till höger med en hälsning på.

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 7/5 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: